debatt.öp.fi
07.09.2010 kl 04:48:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter:

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: LIV OCH HÄLSA, cancer mm  (läst 3999 gånger)
Squareeye
Gäst
« Svara #15 skrivet: 25.03.2009 kl 11:25:37 »

På TV-nyheterna i morse så ökar cancerrisken med mer 30% för den som äter mycket rött kött varje dag. Men det vet väl nästan alla, att för mycket rött kött inte är bra. Äter man inte ekologiskt så får får man dessutom i sig massor med antibiotika och annan skit som som finns i foder.
Loggat
Cooper
Veteran
**
Antal inlägg: 2056

Derrker derrrd!

« Svara #16 skrivet: 25.03.2009 kl 15:26:43 »

Orka lyssna på sånt skit. Dör heldre imorgon än slutar äta det jag känner för. Vad är nyttan med att leva om man inte lever. Försörja staten?
Loggat

"För att inte tala om svenska centern, helt botten utan minsta förnuft. Springer som en blind get i storskogen o luktar blä." Okänd upphovsman
Sten R.
Erfaren Veteran
Antal inlägg: 6226

« Svara #17 skrivet: 25.03.2009 kl 16:31:33 »

Orka lyssna på sånt skit. Dör heldre imorgon än slutar äta det jag känner för. Vad är nyttan med att leva om man inte lever. Försörja staten?

Smiley Smiley Tala om att 'sätta sig på höga hästar'; din Jonne Wayne attityd är farlig, tänk lite på oss nu, vi behöver någon att träta med...
Loggat
Cooper
Veteran
**
Antal inlägg: 2056

Derrker derrrd!

« Svara #18 skrivet: 26.03.2009 kl 11:21:08 »

Min John Wayne attityd ÄR bra för andras hälsa.
Loggat

"För att inte tala om svenska centern, helt botten utan minsta förnuft. Springer som en blind get i storskogen o luktar blä." Okänd upphovsman
Fargo
Veteran
**
Antal inlägg: 2339

Meine Ehre heißt Treue

« Svara #19 skrivet: 27.03.2009 kl 21:38:45 »

På TV-nyheterna i morse så ökar cancerrisken med mer 30% för den som äter mycket rött kött varje dag. Men det vet väl nästan alla, att för mycket rött kött inte är bra. Äter man inte ekologiskt så får får man dessutom i sig massor med antibiotika och annan skit som som finns i foder.

Det finns diverse undesökningar som vegankommunisterna sprider ut till media. Jag har studerat den statistiska metoden in ett par fall och konstaterat att den möjligen är avgränsat korrekt, men vilseledande i praktiken.

Felet är att man isolerar en faktors inverkan utan att se till totalrisken. Cancerrisken ökar inte generellt 30%, det gäller endast vissa specifika former. Genom att äta mycket kött och fett undgår man många andra sjukdomar vilket medför att totalrisken minskar.

Undersökningarna är dessutom dåligt gjorda då de inte särskiljer mellan obehandlat (dvs mat gjort på rent kött) och behandlat kött  (eng. processed meat) dvs den nitrit och tillsatsgröt som korv och färdigmat är gjord av.
Loggat

Segra eller dö!
Nonna
Seniormedlem
Antal inlägg: 666

Nonnas skären. Mars 2010.

« Svara #20 skrivet: 28.03.2009 kl 14:56:27 »

jaja, jag vet, men nog är korv god, blir ju inte så ofta med besök i hemlandet men nog vräker jag i mig en hel del, och så böckling förstås, månne medelhavskosten till vardags (mer eller mindre) skyddar mig!
Loggat

Nonna
Sten R.
Erfaren Veteran
Antal inlägg: 6226

« Svara #21 skrivet: 09.07.2010 kl 20:32:28 »

Min John Wayne attityd ÄR bra för andras hälsa.

Jo alltså, idag läser jag att tjocktarmscancer är den näst vanligaste dödsorsaken i USA. Trots rekommendationer om screening avstår miljoner amerikaner och därför dör 32000 amrisar för tidigt varje år. Kanske gällde det lungcancer också som är vanligast. Rökning och bilavgaser mm är ju pest...
 Värt att uppmärksamma är detta med 'rekommendationer om screening', det är alltså Amerika.
Loggat
Nita
Medlem
Antal inlägg: 229

« Svara #22 skrivet: 24.07.2010 kl 17:42:04 »

Jo alltså, idag läser jag att tjocktarmscancer är den näst vanligaste dödsorsaken i USA. Trots rekommendationer om screening avstår miljoner amerikaner och därför dör 32000 amrisar för tidigt varje år. Kanske gällde det lungcancer också som är vanligast. Rökning och bilavgaser mm är ju pest...
 Värt att uppmärksamma är detta med 'rekommendationer om screening', det är alltså Amerika.

Vad jag förstått ingår colonoscopi i de här screeningarna för tjocktarmscancer. Det är inte nån undersökning man gärna gör om man inte har några symptom.
Loggat
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!