debatt.öp.fi
07.09.2010 kl 05:19:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter:

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7
  Skriv ut  
Författare Ämne: Följa upp aktier/fonder  (läst 8561 gånger)
Sten R.
Erfaren Veteran
Antal inlägg: 6226

« Svara #75 skrivet: 27.06.2010 kl 23:16:25 »

Smiley Jag satsade idag på 200 Volvo B, det blir ju inte så stora affärer när man lever på "bidrag". Resultatet blev lite plus första dagen... Wink
Det har ju kommit positiva nyheter senaste tiden.
Kanske Sten R. har blivit en såkallad "daytrader" och gör stora pengar på dagliga aktiekursfluktuationer med hjälp av sin datamaskin?  Smiley

Smiley Nej. F.ö. så gick investeringen back innan midsommar. För min del så har jag en positiv syn på Volvo LV och ville visa det... Alla kan nu följa hur det går! Kan någon annan följa i spåren??
Loggat
lasse s
Veteran
*
Antal inlägg: 1308

« Svara #76 skrivet: 14.07.2010 kl 17:47:40 »

DI 13.7

"Europabörser: Paus i uppgången"

Jaha, ett trevligare sätt att säga toppen är nådd, nu går det nedåt!
 Sad
Loggat
Sten R.
Erfaren Veteran

« Svara #77 skrivet: 16.07.2010 kl 23:03:44 »

DI 13.7

"Europabörser: Paus i uppgången"

Jaha, ett trevligare sätt att säga toppen är nådd, nu går det nedåt!
 Sad

Roll Eyes Pessimister finns det alltid, särskilt nu när världen lider under 'värmebölja' kanske det är lätt att se undergången nära. Wink
Loggat
lasse s
Veteran
*

« Svara #78 skrivet: 17.07.2010 kl 08:55:33 »

[quote author=Sten R. link=topic=3643.msg329397#msg329397
 Roll Eyes Pessimister finns det alltid, särskilt nu när världen lider under 'värmebölja' kanske det är lätt att se undergången nära. Wink
[/quote]

Att andra halvåret bir skakigt är nog rätt klart. Det är inte pessimism utan realism, marknadens reaktion på aktuell information. För dem som har pengar att satsa kan det ge bra köptillfällen. Men för dem som måste ha sina pengar snart och sitter med "fel" aktier/fonder är det väl inte så muntert. Jag tror världsindex ska ner 15-20 procent.
 Sad
Loggat
Sten R.
Erfaren Veteran

« Svara #79 skrivet: 21.07.2010 kl 19:35:11 »

Den makroekonomiska utvecklingen i Norden är stark säger NORDEAS shefsekonom idag. Man gjorde ett hyggligt resultat kvartal 2 trots att räntenettot var svagt. Baltikum börjar repa sig, en liten vinst blev det där. Polen tycks vara på kommande för banken... Wink

Industriföretag visar också en stark utveckling.
Loggat
Karoliina
Veteran
**
Antal inlägg: 4640

Frankly, my dear, I don't give a shit!

« Svara #80 skrivet: 21.07.2010 kl 19:57:05 »

Den makroekonomiska utvecklingen i Norden är stark säger NORDEAS shefsekonom idag. Man gjorde ett hyggligt resultat kvartal 2 trots att räntenettot var svagt. Baltikum börjar repa sig, en liten vinst blev det där. Polen tycks vara på kommande för banken... Wink

Industriföretag visar också en stark utveckling.

Och vem bryr sig om vad nordeas ekonomer säger. Katastrof hela den banken som har dessutom världens sämsta internetbank till företagen.  Huh
Loggat
lasse s
Veteran
*

« Svara #81 skrivet: 30.07.2010 kl 23:11:27 »

"Small bear markets lead to recessions, big bear markets lead to depressions. The current bear market will be the biggest in nearly 300 years, so the depression will be correspondingly deep," Prechter said.

Sad
Loggat
lasse s
Veteran
*

« Svara #82 skrivet: 31.07.2010 kl 09:53:19 »

Ja, vi kanske ska tala svenska här. Prechter är alltså en av dessa domedagsprofeter som förutspår kollaps. Han gör det utifrån studier av historiska data, är alltså en anhängare av teknisk analys. Han är definitiv ingen dumbom. Bull market är uppåt, bear market nedåt för dem som inte är bekanta med terminologin.
 Smiley
Loggat
FreeWare
Erfaren Veteran
Antal inlägg: 5447

« Svara #83 skrivet: 31.07.2010 kl 17:14:40 »

Historien för flera år i följd visar ju att aktierna nu kommer att gå stadigt uppåt för att sjunka igen något april maj nästa år när dividenderna utbetalats.
Loggat
lasse s
Veteran
*

« Svara #84 skrivet: 01.08.2010 kl 00:37:40 »

Historien för flera år i följd visar ju att aktierna nu kommer att gå stadigt uppåt för att sjunka igen något april maj nästa år när dividenderna utbetalats.

Jag hoppas du har rätt men tror du har fel. Men vi får väl se. Personligen tror jag att vi snart går in i en lång ekonomisk vinter om nu också "dragloket" Kina går in i väggen.
 Sad
Loggat
Sten R.
Erfaren Veteran

« Svara #85 skrivet: 01.08.2010 kl 19:37:36 »

Jag hoppas du har rätt men tror du har fel. Men vi får väl se. Personligen tror jag att vi snart går in i en lång ekonomisk vinter om nu också "dragloket" Kina går in i väggen.
 Sad

Shocked Att gå in i 'väggen' betyder väl tvärstopp? Ingenting tyder på det, vad jag vet. Vad som kan bromsa där är miljöfrågorna och därtill tillgången på olja... Kina har kapital och arbetskraft.
Loggat
FreeWare
Erfaren Veteran

« Svara #86 skrivet: 01.08.2010 kl 20:45:32 »

En investering i aktier är en investering i fabriker, banker eller affärer med byggnader, maskiner,  kapital och arbetsplats.  Ofta egentligen oberoende av penningars värde. Däremot om kineserna lyckas bättre kan de ju hos oss slå ut värdet på en anläggning, som då blir mindre lönsam. 
Loggat
Sten R.
Erfaren Veteran

« Svara #87 skrivet: 01.08.2010 kl 23:21:39 »

En investering i aktier är en investering i fabriker, banker eller affärer med byggnader, maskiner,  kapital och arbetsplats.  Ofta egentligen oberoende av penningars värde. Däremot om kineserna lyckas bättre kan de ju hos oss slå ut värdet på en anläggning, som då blir mindre lönsam. 

Smiley Detta gäller ju med eller utan kineser, endast statsstöd eller annan filantropi  kan uppehålla livet på ett dåligt företag... Wink
Loggat
FreeWare
Erfaren Veteran

« Svara #88 skrivet: 02.08.2010 kl 13:22:05 »

När man ligger och trycker i gropen , finns det bara en väg och det är väl uppåt.
Loggat
Nisse Husberg
Forumexpert
Antal inlägg: 11473

« Svara #89 skrivet: 02.08.2010 kl 19:14:38 »

Nä, det kan lika bra gå ned till noll ...

Loggat
Sidor: 1 ... 4 5 [6] 7
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!