Skaffat mig några nya fredagsnöjen, fått licens på .22lr och .44 magnum revolvrar (för silhuettskytte och liknande), mina första revolvrar faktiskt. Införskaffat .22an redan, en vacker Smith & Wesson modell 17, tillverkad 1965 och i väldigt bra skick. Jag kan som sagt inte låta bli att modifiera mina vapen, jag spenderar förmoligen 50-60% av min tid i verkstan och meckar och håller på. Men denna revolver är för vacker och dyrbar för att börja hugga i så endast sådana saker som kan återställas.

Det första jag nu märkte var att den tidigare ägaren inte använder ordentliga skruvmejslar så dom var lite förstörda.

Men man kan i 90% av fallen fixa sådana problem, släng skruven i en dremel och kör skruvens huvud emot sandpapper, 240-400 kornigt:

Fast nu har ju skruven ingen rostskyddsfinish, men det går att fixa enkelt, allt man behöver är en butanlåga och lite olja. Fast innan jag tog till detta polerade jag vidare med White Rogue (Eastwood company i USA, polerpasta, förbannat bra) så dom glänste som speglar. Vad man gör är att hålla i skurven och värma upp den tills den glöder rött, sen omedelbart i olja, typ motorolja duger bra, resultet är:

Sen dess har jag installerat lättare fjädrar för att förbättra trycket och denna helg så fick jag ett litet paket med en ny avtryckare, i stort sett identisk med den gamla, som sagt jag vill inte göra permanenta ändringar på fabrksdelarna. Så jag tog den nya och slipade bort dom små skårorna, dom är bara ivägen då man skjuter double action, fingret ska glida över avtryckaren:

Detta är nu bara preliminärt, slut på polerutrustning nu så jag fick improvisera, men det duger ur en praktisk synpunkt, efter jag får mera poleringsrullar så slutför jag jobbet och blånerar om delen.