debatt.öp.fi
07.09.2010 kl 05:41:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter:

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fargos Fredagsnöjen  (läst 8847 gånger)
Impala SS
Veteran
**
Antal inlägg: 2010

Stora pojkar kör också på 2 hjul

« Svara #15 skrivet: 18.07.2008 kl 23:32:59 »

Köpte igår, inte prövat ännu.
Tänkte åka till fågelberget idag men jag vet inte, har inga nucklar till bommen och att bli inlåst bakom dom suger big time.

So what, du kan väl skuta dig ut  Grin
Loggat

Man är den man är, annars är man...
ashtu
Erfaren Veteran
Antal inlägg: 5804

« Svara #16 skrivet: 03.08.2008 kl 19:07:58 »

Jag sköt några serier (25 pistol) med Margon i kväll.

47,45,39,42,47,45
42,45,45,43,47,42
47,40,45,44,43,40

Den uppmärksamme läsaren ser 4 guldserier, så enligt svensk kutym har jag licencen räddad...

Fargos förstahjälplåda, handeldvapen, patroner  och 2000 EUR i dollar och rubel:

I den här tråden kan man posta resultat som man är nöjd med (och kanske tom vill skryta med lite...)

Skall väl skryta lite då.

Slog mig nuförst då jag läste igenom vapentrådarna lite att jag en gång i armen som skarpskytt sköt 98 poäng. Dvs 9 tior och en 8:a. Kommer än i denna dag ihåg då man tappade koncentrationen för en bråkdels sekund, sannolikt var 8:an resultat av det. Mest frustrerad verkade dock dragaren för skarpskytteutbildningen vara, hade väl varit smått historisk händelse om det blivit tio 'napakymppin'. Åtminstone hände det inte varje år.
Vapnet var den ombyggda ukkopekkan, med kikarsikte. Minns inte helt säkert avstånd men troligtvis 300 meter. Man började därifrån.

Skarpskytt blev man väl då man sköt guldmärke på första skjutövningen.

Sådär, slut på skrytet för den här gången.

Vore kanske hög tid fara med i någon skytteklubb ändå.

« Senast ändrad: 03.08.2008 kl 19:11:20 av ashtu » Loggat
Roland
Veteran
**
Antal inlägg: 3625

Get off my lawn

« Svara #17 skrivet: 14.03.2010 kl 12:42:58 »

Skaffat mig några nya fredagsnöjen, fått licens på .22lr och .44 magnum revolvrar (för silhuettskytte och liknande), mina första revolvrar faktiskt. Införskaffat .22an redan, en vacker Smith & Wesson modell 17, tillverkad 1965 och i väldigt bra skick. Jag kan som sagt inte låta bli att modifiera mina vapen, jag spenderar förmoligen 50-60% av min tid i verkstan och meckar och håller på. Men denna revolver är för vacker och dyrbar för att börja hugga i så endast sådana saker som kan återställas.

Det första jag nu märkte var att den tidigare ägaren inte använder ordentliga skruvmejslar så dom var lite förstörda.

Men man kan i 90% av fallen fixa sådana problem, släng skruven i en dremel och kör skruvens huvud emot sandpapper, 240-400 kornigt:

Fast nu har ju skruven ingen rostskyddsfinish, men det går att fixa enkelt, allt man behöver är en butanlåga och lite olja. Fast innan jag tog till detta polerade jag vidare med White Rogue (Eastwood company i USA, polerpasta, förbannat bra) så dom glänste som speglar. Vad man gör är att hålla i skurven och värma upp den tills den glöder rött, sen omedelbart i olja, typ motorolja duger bra, resultet är:

Sen dess har jag installerat lättare fjädrar för att förbättra trycket och denna helg så fick jag ett litet paket med en ny avtryckare, i stort sett identisk med den gamla, som sagt jag vill inte göra permanenta ändringar på fabrksdelarna. Så jag tog den nya och slipade bort dom små skårorna, dom är bara ivägen då man skjuter double action, fingret ska glida över avtryckaren:

Detta är nu bara preliminärt, slut på polerutrustning nu så jag fick improvisera, men det duger ur en praktisk synpunkt, efter jag får mera poleringsrullar så slutför jag jobbet och blånerar om delen.
Loggat

Träskliberal | All makt åt Tengil!
Roland
Veteran
**

Get off my lawn

« Svara #18 skrivet: 17.03.2010 kl 09:16:19 »

Igår fick jag ett skräddarsytt hölster, gjort i Sverige:

Några av dom funktioner jag ville ha var möjligheten att ta bort remmen helt, det har också en kombinationsupphängning så det kan bäras normalt eller som crossdraw:

Loggat

roger
Erfaren Veteran
Antal inlägg: 7112

« Svara #19 skrivet: 20.03.2010 kl 21:58:40 »

Först kanske du skulle byta ut det erbarmliga siktet som S&W har på sina revolvrar. Tyska Merkel har utmärkta sikten till S&W. Men du kanske bara skall gulla med revolvern och inte skjuta med den Grin
Loggat

Det är aldrig för sent att ge upp! ANSER TRÄSKLIBERALERNA!
Roland
Veteran
**

Get off my lawn

« Svara #20 skrivet: 20.03.2010 kl 23:07:51 »

Jag tror jag låter siktet vara på .22an, gillar orginalstuket och jag träffar väldigt bra med det ändå.

.44mag är påväg (629 Classic) dock för skytte på längre håll, till den har jag tänkt skaffa ett Bowen Rough-Country sikte från amerika.

Måste även börja införskaffa kulgjutnings verktyg, funderar på nån 240-grains Keith-style kula att börja med.
« Senast ändrad: 20.03.2010 kl 23:09:48 av Roland » Loggat

roger
Erfaren Veteran

« Svara #21 skrivet: 22.03.2010 kl 23:24:34 »

Jag tror jag låter siktet vara på .22an, gillar orginalstuket och jag träffar väldigt bra med det ändå.

.44mag är påväg (629 Classic) dock för skytte på längre håll, till den har jag tänkt skaffa ett Bowen Rough-Country sikte från amerika.

Måste även börja införskaffa kulgjutnings verktyg, funderar på nån 240-grains Keith-style kula att börja med.
Samma sak där tyskarna gör klart bättre sikten än jänkarna. Har en ombyggd classic som jag fältskjuter med(max avtånd 180m) Skjuter mellan 52 och 58 poäng på gevärstavlan på det avståndet. De flesta av oss magnumfält skyttar använder sikten från Merkle till S&W. Jag vill ju inte skryta men jag har lag SM-guld i .44mag år 2008. Grin
Loggat

Roland
Veteran
**

Get off my lawn

« Svara #22 skrivet: 23.03.2010 kl 06:24:46 »

Enligt vad jag har hört då jag letat runt efter info så var det jag fick höra att Bowensikterna var bättre än LPA sikterna.
Loggat

roger
Erfaren Veteran

« Svara #23 skrivet: 24.03.2010 kl 21:45:33 »

Enligt vad jag har hört då jag letat runt efter info så var det jag fick höra att Bowensikterna var bättre än LPA sikterna.
Helt rätt men ett Merklesikte är inte ett LPA sikte. Det är ett tyskt custom sikte som är gjort för S&W. LPA passar utmärt till Rugers revolvrar Bowensiktwna är förvisso bra men det kan ta en jäkla tid att få dem från USA. Cool
Loggat

Roland
Veteran
**

Get off my lawn

« Svara #24 skrivet: 17.05.2010 kl 11:16:00 »

Såhär blev det iaf:

Kom visst med ett millet-sikte. Får se om jag är nöjd med det eller ej.
Loggat

roger
Erfaren Veteran

« Svara #25 skrivet: 23.05.2010 kl 19:47:33 »

En sober S&W revolver. Fungerar säkert bra med ett Millet sikte  Cool
Loggat

Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!