debatt.öp.fi
09.09.2010 kl 21:18:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter:

Startsida   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bilfärjor och kryssare  (läst 5369 gånger)
Janne
Veteran
*
Antal inlägg: 1451

« Svara #75 skrivet: 25.07.2010 kl 09:54:19 »

Våra östra grannar har egna kryssare.......

Citat
« Senast ändrad: 25.07.2010 kl 09:56:08 av Janne » Loggat

Ha en bra dag
Dale
Medlem
Antal inlägg: 133

Damn good coffee!

« Svara #76 skrivet: 09.08.2010 kl 16:21:44 »

Man får nu vara glad att de i alla fall använder gaffel och kniv...

Det brukar man väl nog genomgående göra på femstjärninga restauranger Roll Eyes

Men nu pratar vi om ett kryssningsfartyg.  Cool
Loggat

Religion is like a penis.
It's fine to have one.
It's fine to be proud of it.
But please don't whip it out in public and start waving it around,
And PLEASE don't try to shove it down my children's throats.
Sten R.
Erfaren Veteran
Antal inlägg: 6237

« Svara #77 skrivet: 10.08.2010 kl 16:28:59 »

Smiley Jag tycker att Rosella är den passligaste  båten att färdas med i hemmavatten. Lagom på alla vis, på längden, bredden och höjden...dessutom passlig service! Räcker bra med ett par vändor till Mariehamn!
Loggat
Dale
Medlem

Damn good coffee!

« Svara #78 skrivet: 11.08.2010 kl 08:54:52 »

Är inte det i princip samma båt som Amorella? Tråkiga jävla fraktfartyg enligt mig. Har svårt att se tjusningen med kryssningar när vi har flygplan att förflytta oss med. Kanske det är ett ålderdomstecken att uppskatta kryssare.
Loggat

It's fine to have one.
Thomas Backa
Erfaren Veteran
Antal inlägg: 5206

Smygare

Hemsida
« Svara #79 skrivet: 11.08.2010 kl 09:29:16 »

Lite storleks- och åldersskillnad: Rosella Amorella

Amorella går på rutt-trafik mellan Åbo och Stockholm medan Rosella kör mellan Mariehamn och Kapellskär.
Loggat
J.W. Pepper
Aktiv medlem
Antal inlägg: 376

Oj vilken blixt! ;-)

« Svara #80 skrivet: 11.08.2010 kl 15:08:44 »

Cheesy http://www.faktaomfartyg.se/fennia_1966.htm

Citat
2010 05 08. Ankom Gadani Beach för upphuggning.

Loggat

Sten R.
Erfaren Veteran
Antal inlägg: 6237

« Svara #81 skrivet: 11.08.2010 kl 19:10:58 »

Är inte det i princip samma båt som Amorella? Tråkiga jävla fraktfartyg enligt mig. Har svårt att se tjusningen med kryssningar när vi har flygplan att förflytta oss med. Kanske det är ett ålderdomstecken att uppskatta kryssare.

Smiley nånej, för mej och andra så handlar det inte om att "förflytta oss" hastigt, jag njuter av att vara vid eller på sjön, något behov av att stiga iland har jag inte, inte att äta och dricka buffe´ heller, och inte av taxfri. Löjligt vad en del släpar på... En del hälsovård är det för mej, kanske för andra med. Vädret ska naturligtvis vara passligt.

Systerbåtarna Amorella och Isabella är större och medärnare och för min del jobbigare. De angör Mariehamn varje resa.
Loggat
Janne
Veteran
*
Antal inlägg: 1451

« Svara #82 skrivet: 11.08.2010 kl 19:37:11 »

Ibland är det resan som är målet
Då är en sjöresa mycket angenämare
Det finns dessutom en chans att " supa/äta in"  en båtresa, men absolut inte en flygresa Smiley Smiley Smiley
haha nu fick jag till det Smiley Smiley
Loggat

Ha en bra dag
Dale
Medlem

Damn good coffee!

« Svara #83 skrivet: 12.08.2010 kl 09:25:58 »

För att njuta av skärgården så är min preferens ännu mindre båtar, således förstår jag Stens synpunkt på att den mindre färjan är trevligare. De större bebos ofta av störiga dansbandsfyllon och andra ligister. Cheesy

Amorella och Isabella är de färjor som jag rest mest med och de är otrevliga, stökiga och tråkiga.
Loggat

It's fine to have one.
Nonna
Seniormedlem
Antal inlägg: 666

Nonnas skären. Mars 2010.

« Svara #84 skrivet: 12.08.2010 kl 11:23:55 »

I fjol reste jag Sholm-Hfors-Sholm med Siljaline, tripp till Vasa i mellanrummet, alldeles passligt, inga bråkstakar, vackert väder. Sällskapet var ju perfekt, svärdotter,son o 2 barnbarnsflickor, alla vana att resa lagom spartant (övernattade alla i samma hytt utan problem, havsutsikten var ju viktigast, flickorna hade yvts sig över den i veckor innan avfärden, Ryanair Rimini-Stockholm). Själva båtresan är huvudsaken, jag kan ju inte hålla fingrarna från slotmachines men moderat ( sonens nedsättande blickar bromsar väl också, nej, minskar bara nöjet). God mat utan buffet som vi inte skulle ha orkat njuta av. Restaurangerna hade ju bra buffe'er också och för alla smaker. "Stanza con vista mare" var uppskattat fast jag skulle ha ställt mig o lipa inför resultatet av skarvarnas framfart på holmarna. Sad
Loggat

Nonna
Karoliina
Veteran
**
Antal inlägg: 4640

Frankly, my dear, I don't give a shit!

« Svara #85 skrivet: 12.08.2010 kl 19:54:33 »

Jag har i alla mina levnadsår guppat mellan finland och sverige. Jag har alltid upplevt färden som en trauma (om trauma visste man noll om på tiden då den häftades vid mig). Att vara till havs i en plåthistoria tillsammans med diverse pedofiler, psykopater, fyllerister, idioter och småbarnsföräldrar med ungarna har nog gjort outplånliga karaktärsförändringar i mig. Vasabåtarnas spyende klientel då det var lite vind. Helsingforsbåtarnas pedofiler som alltid fiskade efter barn och ungdom som reste på 'egen hand'. Marabou och vackert tal.

Tänk att man klarat sig hit. Med bara lite skråmor.

(editerat bort en fördom)
« Senast ändrad: 13.08.2010 kl 14:20:18 av Karoliina » Loggat
Sidor: 1 ... 4 5 [6]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!